"...When you run so fast to get somewhere,
you miss half the fun of getting there..."
(David L. Weatherford - "Slow Dance")

Saturday 19 January 2019

Jysk România: o etichetă regală pe o mârlănie românească

M-a mâncat în cur să le fac o supriză părinţilor şi să vorbesc cu Moş Crăciun să le schimbe canapeaua din camera de zi, că parcă trecuseră tancurile peste cea veche. Găsesc la „Jysk” o ofertă rezonabilă care se încadra funcţional perfect. Fac un cont, bag „în coş” şi încerc să finalizez comanda de vreo 8-10 ori. Nici o şansă. A doua zi încerc iar: schimb adresa de livrare, schimb numele, schimb chiar şi produsul, curăţ browser-ul de scame şi gunoaie (numite pompos şi „prăjituri”) – nimic! Nici o şansă! Nu se putea valida comanda. Era Ajunul Crăciunului şi n-aveam nici un chef să ies din casă în haosul din oraş, dar n-aveam încotro.
Cea mai apropiată prăvălie era cea din bd. Chimiei nr. 2 (Iaşi). Explic situaţia stranie domnişoarei Anca Cibotariu şi încercăm împreună de cel puţin două ori să lansăm comanda de pe calculatorul magazinului. Fără succes. Asta e! Facem nota de comandă în magazin şi la termenul estimat sunt anunţat telefonic că produsul a sosit şi e rezervat 7 zile. La magazin am parte de cel mai stupid dialog al anului 2018:
- Am venit să achit comanda, dar o vreau cu transport la domiciliu.
- Da, dar livrarea e cu plată. O facem pe mâine?
- Da şi mâine e foarte bine! zic.
Când scrie adresa observ că domnişoara nu mai trece etajul şi numărul apartamentului:
- De ce nu treceţi datele astea?
- Pentru că livrarea se face în faţa blocului, nu la uşa apartamentului.
- Păi, pe site-ul firmei scrie cu totul altceva!?!
De la înălţimea celor 150 de centimetri domnişoara fără nume îmi aruncă un sictir înţepător:
- Arătaţi-mi!
Şi-i arăt.
- Nu-i valabil! zice triumfătoare. Livrarea la uşa apartamentului e numai pentru cumpărăturile online. Dacă faceţi comanda în magazin livrarea se face în faţa blocului.
- Domnişoară, am încercat să lansez comanda online şi pentru că nu a funcţionat site-ul în zilele acelea, am făcut comanda în magazin. Problema este că eu nu pot fi la domiciliul părinţilor la momentul livrării şi cum ei sunt în vârstă, plătesc transportul şi vreau livrarea la uşă.
- V-am spus, nu se poate, dar dacă vorbiţi cu băieţii probabil că nu vă vor refuza! Mai ales că aţi luat-o şi la reducere...
Cu mii de draci deja în gât, am refuzat să insist pe detalierea ultimei insinuări şi încerc să continui dialogul cu şeful prăvăliei, George Murariu, după cum se recomandase. Acesta îmi răspunde la întrebări pe care nu le-am pus! Parcă vorbeam cu un parlamentar! Cum devenise clar că aşa-zisul dialog nu ducea nicăieri, decid să sun la „Serviciul clienţi”. Explic situaţia stupidă şi refuzul categoric al respectivilor, dar, de la capătul celălalt al firului, domnişoara Florentina Ştefan îmi povesteşte şi ea despre „Moartea căprioarei”. Mă uit în jur să văd dacă nu cumva eram subiectul unei glume cretine la un show de tip „Camera ascunsă”.

Reclamaţia am trimis-o, în limba engleză, atât Grupului Lars Larsen, cât şi celor de la „Serviciul clienţi” din România, inclusiv pe Facebook. Danezii încă nu au răspuns, dar Jysk România îmi răspunde la sesizarea mea cu acelaşi sictir ca al celor din prăvălie. Nu mai zic de formularea „Bună, Cezar!” (sic!), familiarism care denotă cel puţin o crasă nesimţire!




Le explic că mint cu neruşinare, că un client are întotdeauna dreptate, chiar dacă a evadat dintr-o clinică de psihiatrie... şi să vedeţi surpriză şocantă!
Îmi aduc aminte că nu finalizasem comanda pe site-ul Jysk. Pentru că nu eram acasă, încerc să intru de pe telefon pentru un „print screen” cu dovada. Doar că "Jysk" a fost mai ager şi mi-a blocat contul (!!!) sub pretextul introducerii greşite a parolei! Reuşesc să reintru pe cont, dar prea târziu, pentru că deja comanda fusese ştearsă. Aşa o mizerie n-am văzut în viaţa mea! 
De astăzi, în familia mea produsele companiei "Jysk" vor fi interzise, chiar şi pronunţarea numelui acestei firme şi, pentru a evita astfel de umilitoare tratamente, recomand tuturor să saboteze această firmă şi să nu le mai cumpere nimeni nici un produs. La câte umilinţe suportăm din partea politicienilor români, să mai fim trataţi ca nişte cerşetori şi de firmele străine este deja prea mult! "Jysk Romania" e genul de consignaţie post-comunistă în care ţi se acordă marele privilegiu să le cumperi ceva numai dacă accepţi să fii umilit.
Pe site-ul danez al companiei "Jysk" scrie cu mândrie: „By Appointment to The Royal Danish Court”. Nu pot să nu mă întreb dacă nu cumva condiţiile de franciză impuse de Grupul Lars Larsen prevedeau că este necesară reprezentarea şi de către o autoritate supremă locală, oarecum echivalentă celei daneze, pentru fiecare dintre filialele împrăştiate prin lume. Cum Casa Regală de la noi e decorativă, am aproape certitudinea că patronajul firmei "Jysk România" a fost preluat cu mândrie şi fandoseală maximă chiar de către Submediocritatea Sa, toa’şa prim-ministru veorica dăncilă. 
„In 2010, Her Majesty the Queen has given permission to JYSK that we may use the designation By Appointment to The Royal Danish Court...”
Băi, ăştia de la "Jysk Romania", chiar nu vă este ruşine absolut deloc să mânjiţi cu căcat un asemenea prestigiu?!

No comments:

Post a Comment